Thursday 29 March 2012

Walang oh Walang..

Baru dua hari tak dengar suara ma, dah mula rasa rindu yang mencengkam. Tadi rasa lega dah dapat bercakap dengan dia, tapi rasa rindu tak susut pun. Makin bertambah adalah.

By the way, rasa risau dan bersalah sikit. Dengan ma ayah tentunya. Aku rasa aku dah pecah kongsi dengan Aman. Dah tak boleh nak teruskan bisnes dengan dia lagi. Kami mcm ada krisis. Mungkin salah aku, mungkin salah dia. Entahlah. Aku dah cuba bertanya, tapi respon yang diterima hendak tak hendak saja.

Ma tanya perkembangan bisnes macam mana. Tapi aku tak boleh jawab apa-apa. Ada dua benda aku hutang dengan ma sekarang. Study dan bisnes. Dan kedua-duanya aku nak buat sekarang. Kalau ikutkan hati aku nak bungkus barang balik duduk rumah saja. Hari-hari boleh tengok ma, hati pun lebih senang. Tapi, aku tak rasakan itu jalan yang terbaik.

Sedihnya, macam nak menangis sepuas-puas hati.

1 comment:

  1. Salam alaik...

    Just nak bgtau saya suka cara awak jawab di blogserius 3 April lepas... awak jawab dengan tepat dan ringkas (walaupun awak kata panjang)...

    Bagi saya awak berjaya jawab si A.L.I tu dengan penuh hikmah... MasyaAllah... saya rasa awak ni jenis orang yang suka membaca... so tahniah saya ucapkan dan mohon teruskan...

    Tugas kita berdakwah secara berhikmah... dalam berhikmah mesti ada ketegasan... katakanlah yang benar walaupun pahit..

    So tahniah sekali saudari...

    ReplyDelete